دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی مدرن

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی مدرن

مصرف زیاد ترشیجات یکی از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان معده است

مصرف زیاد ترشیجات یکی از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان معده است 

مصرف زیاد ترشیجات یکی از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان معده است 
متخصص تغذیه بالینی گفت: مصرف زیاد ترشیجات به علت به کار رفتن نمک در تهیه آنها و ارتباط نمک و نیتروزامین ها به عنوان عوامل زمینه ساز سرطان ، نقش موثری در بروز سرطان معده دارد.   

دکتر “مهدی اخبارده” عضو انجمن تغذیه ایران و عضو مرکز تحقیقات بالینی آمریکا، روز دوشنبه به مناسبت هفته سرطان در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: مطالعات مختلف در خصوص ارتباط بین تغذیه و سرطان نشان می دهد، مصرف انواع ترشی به خصوص ترشی سیر ، به علت اینکه حاوی مقدار زیادی نیتریت است، به عنوان یکی از عوامل مهم ایجاد کننده سرطان به شمار می رود.
وی با اشاره به شیوع بیشتر سرطان معده و مری در مناطق شمالی ایران نسبت به سایر مناطق گفت: هنوز علت قطعی که بر اساس نتایج تحقیقات بوده و بیانگر علت این پدیده باشد معرفی نشده است، اما با توجه به مصرف بالای انواع ترشی در این منطقه ، می توان گفت بین مصرف بالای ترشی و سرطان معده ارتباط وجود دارد.
متخصص تغذیه بالینی از دانشگاه بوستون آمریکا گفت: علاوه بر این مصرف سوسیس و کالباس به دلیل همراه بودن آنها با گوشت قرمز، افزودنی و مواد نگهدارنده و نیترات و به خاطر اینکه در آنها مقادیر فراوانی چربی اشباع شده وجود دارد، در بروز سرطان معده نقش موثری دارد.
وی گفت: استفاده از نان های کپک زده به خصوص کپک های سیاه رنگ که در لا به لای نان ها ممکن وجود داشته باشد و مصرف کننده متوجه آن نشود، در معده منجر به آزاد کردن آفلاتوکسین ها که سمی مضر و سرطان زا است می شود.
* عوامل تغذیه ای بازدارنده سرطان معده
متخصص تغذیه بالینی در خصوص رژیم های غذایی پیشگیری کننده از سرطان گفت: مصرف روزانه هزار میلی گرم ویتامین سی به صورت قرص های مکمل ، همراه با غذای مصرفی روزانه نقش بسیار موثری در پیشگیری از سرطان معده دارد.
متخصص رژیم های درمانی اضافه کرد: مصرف ویتامین سی با ممانعت از تبدیل نیترات ها به نیتروزامین ها که از عوامل زمینه ای ابتلا به سرطان است، مانع از ایجاد عوامل بالقوه سرطان می شود.
اخبارده در خصوص رژیم های غذایی پیشگیری کننده از سرطان گفت: مصرف روغن زیتون کاملا خالص به صورت روزانه، مصرف ماهی، ویتامین سی، مصرف بتاکارون که در هویج موجود است و مصرف چای ملایم ، در پیشگیری و حتی درمان سرطان معده موثر است.
متخصص رژیم های درمانی اضافه کرد: مصرف چای ولرم و پررنگ مانع از رشد باکتری هلیکوباکتر در معده که عامل ایجاد سرطان معده است، می شود.
عضو انجمن تغذیه ایران یادآور شد: علاوه بر این مصرف روزانه چهار قاشق عسل و مصرف ادویه جاتی همچون زردچوبه و زنجبیل به علت خاصیت ضد متاستاز ، علاوه بر پیشگیری از سرطان در درمان این بیماری نیز موثر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد