۱۰ توصیه برای رها نکردن یک رژیم!

 

خیلی از افرادی که دور و برمان زندگی می‌کنند با انگیزه بالا رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کرده و در کلاس‌های ورزش ثبت‌نام می‌کنند تا وزن کم کنند اما طولی نمی‌کشد که آن را رها می‌کنند
بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مردم تنها ۶ ماه و اگر رژیم خیلی سخت باشد کمتر از این حد به یک رژیم غذایی پای‌بند می‌مانند. به گفته محققان دانشگاه لویزیان هر چه اصول یک رژیم با عادات غذایی معمول یک فرد فرق زیادی داشته باشد، ادامه دادن آن سخت‌تر خواهد بود.

۴ دلیل برای رها کردن یک رژیممتخصصان می‌گویند به ۴ دلیل کلی است که مردم یک رژیم غذایی را رها می‌کنند!

۱) انتخاب رژیم غذایی ناصحیحیکی از اصلی‌ترین دلایل رها کردن یک رژیم غذایی، انتخاب یک رژیم سخت است که هیچ شباهتی به عادات غذایی قبلی فرد نداشته است. اگر تفاوت این دو با هم خیلی زیاد باشد، ادامه رژیم تقریبا غیرممکن است.بهترین کار برنامه‌ریزی برای رژیمی است که تا حد ممکن به عادات غذایی قبلی نزدیک‌ باشد و فرد اعلام می‌کند که می‌تواند آن را ادامه دهد. ۲

) هدف غیرممکن باشدبسیاری از افرادی که تصمیم به گرفتن رژیم می‌گیرند می‌خواهند به سرعت وزن کم کنند. اما با گرفتن یک رژیم گاهی تا مدت‌ها وزن ثابت باقی می‌ماند. اگر فرد صبر نداشته باشد ممکن است گمان کند شکست خورده با اینکه روند کاهش وزن بر اساس آن رژیم خاص در حال درست پیش رفتن است. پس نباید انتظار زیادی داشت. برای کم کردن وزن نیاز به زمان داریم. فراموش نکنید حتی با کم کردن ۱۰ درصد از فرزندتان احتمال ابتلا به پرفشاری خون، قندخون، چربی‌خون، وقفه‌های تنفسی حین خواب و… کاهش چشمگیری می‌یابد.

۳) رژیم بدون ورزشبرخی از افراد ورزش کردن را دوست ندارند یا شاید دچار نقص عضوی هستند که مانع از انجام فعالیت‌های بدنی می‌شود اما اگر شما رژیمی گرفته‌اید و می‌‌خواهید به نتیجه برسید مجبورید روزانه حداقل مقداری ورزش کنید. نیازی نیست حتما به سالن ورزش ‌بروید. باغبانی، رقصیدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا یا بدمینتون حتی اگر آرام و کوتاه مدت باشد کفایت می‌کند. یک قدم شمار بخرید و سعی کنید روزانه ده هزار قدم بردارید!

۴) محیط تغییری نکرده است!برای آنکه رژیم شما خوب پیش برود لازم است در خانه، محل کار یا بیرون از خانه محیط برای شما آماده باشد. اگر همکارانتان در محل کار شکلات تعارف می‌کنند یا خانه پر از تنقلات است، رژیم گرفتن کار سختی است. اگر می‌خواهید تغییر کنید، خواسته خود را به اطرافیان نیز اعلام کنید تا محیط در جهت رسیدن شما به هدف‌تان، یاری‌تان کند. در غیر این صورت ایستادگی مداوم در برابر محیط سبب شکست شما خواهد شد.

در محل کار یا در خانه ؟؟ کارهای با توجه به غذاهایی که مجاز به مصرف آنها هستید و میزان آن تهیه و در جلوی دید مثلا زیر میز کارتان بگذارید و از همکاران بخواهید مواد خوراکی به شما تعارف نکنند.- چند توصیه کاربردی۱) منحنی موفقیت رسم کنیددر کنار ورزش، دیگر کلید موفقیت رسم منحنی موفقیت است.

هفته‌ای یک بار غذایی که خورده‌اید، اندازه دور کمر وزن خود را یادداشت کنند. برای خود نسبت به وزنی که دارید حد و حدودی در آن هفته قرار دهید که اگر از آن گذشتید مجبور به کاهش کالری و سخت کردن ورز‌ش‌ها شوید.

۲) در راه درست قدم برداریدبرای چند هفته‌ام شده خود را مقید کنید رژیمی سخت بگیرید تا در همان اول با کاهش کمی وزن، اشتیاق‌تان چند برابر شود. بعد از این مدت برنامه‌ای متعادل‌تر ولی مداوم برای کاهش وزن داشته باشید!

۳) عادات غذایی‌تان را تغییر اساسی دهید!سعی کنید در طول رژیم عادات صحیح غذایی را هم بیاموزید. هر هفته روی یکی از عادات اشتباه‌تان کار کنید.

۴) کلمه رژیم را فراموش کنید!به جای آنکه مدام به رژیمی که دارید فکر کنید دنبال استراتژی‌هایی باشید که با مصرف غذاهای سالم و کم‌کالری مثل میوه و سبزیجات، غلات و پروتئین‌ها گرسنگی شما را برطرف کند.

۵) آنچه سبب چاقی شما شده را بیابید!آیا استرس دلیل چاقی شما شده است؟ به کلاس یوگا بروید تا از آن دور شوید زیاد شیرینی می‌خورید؟ شیرینی‌ خوردن خود را محدود یا قطع کنید!

۶) خود را سرزنش نکنید!اگر بعد از کاهش وزن مجددا مقداری وزن شما افزایش یافت خود را سرزنش نکنید. به جای این کار سعی کنید مجددا با ورزش یا گرفتن رژیم آن را پایین بیاورید!